Random: Natuurfotografie

Naast bloggen en nagels lakken, doe ik natuurlijk ook nog andere dingen. Eén van die dingen is fotograferen. Ik heb nog niet zo heel lang een spiegelreflexcamera (ik geloof sinds juni dit jaar) dus ik ben nog volop aan het experimenteren met mijn toestel. Eerder deze maand ging ik op pad en kwam thuis met meer dan 400 foto’s. Uiteraard zijn ze niet allemaal een evengroot succes, maar ik heb toch een paar favorieten uit kunnen kiezen.

Klik op de afbeeldingen om ze te vergroten.

Knotwilgen… Zo’n vertrouwd gezicht in Nederland.

En nog zo’n vertrouwd gezicht.

Ik heb geen flauw idee wat voor een vogel dit is, maar ik vind hem erg mooi met z’n rode snoet!

Spelen met (zon)licht en schaduw.

Ik probeerde de vliegende vogel te volgen met mijn camera en door de najaarszon bleken de foto’s achteraf een heel bijzondere kleur te hebben gekregen. Nog een beetje gephotoshopt en klaar!

Terwijl ik langs enkele bosjes liep, hoorde ik een vogel druk bezig met door de bladeren wroeten. Het duurde lang voordat ik hem gevonden had, nog langer voor ik een positie gevonden had dat ik hem vast kon leggen op beeld. Ik heb zo’n 45 foto’s genomen en dit was de enige waar hij met zijn lichaam en kop erop stond.

sign0002kopie

getagged:

Geef een reactie

