Random: Aviodrome

Gisteren ben ik een dagje naar Aviodrome in Lelystad geweest. Aviodrome is een luchtvaart themapark met een museum-gedeelte, een ruimtevaart expositie en… veel vliegtuigen natuurlijk. Ze hebben veel mooie exemplaren (soms replica’s) staan en verschillende unieke vliegtuigen. Ik weet het, het is niet iedereen z’n ding, maar ik vind het fascinerend. Hieronder enkele foto’s.

Het aanzicht met een Fokker 50.

Fokker Driedekker (Dr. I) uit de Eerste Wereldoorlog.

Lockheed Constellation, KLM “Flevoland”. Persoonlijk vind ik dit een mooi, elegant ontwerp.

Douglas C47 Skytrain, KLM “Iwan W. Smirnoff”.

Ach, je hoeft maar een paar knopjes te kunnen bedienen om een Boeing 747 te besturen.

Naast de wielen van een Boeing 747. Ik kon maar net rechtop onder de romp staan.

Het enige nog vliegende exemplaar ter wereld van de DC-2, de Uiver, met op de voorgrond een Noorduyn Norseman (Glenn Miller is verdwenen tijdens een vlucht met een soort gelijk vliegtuig).

Een KLM Cityhopper (Fokker 100) met op de achtergrond de KLM Boeing 747.

Een leuke en interessante dag en ik ben weer een hoop leuke feitjes te weten gekomen. Daarnaast heb ik voor het eerst een Jumbojet van binnen mogen bewonderen dus ik vond het geslaagd. Het personeel was aardig en behulpzaam en wisten bij de meeste toestellen wel een verhaal te vertellen. Ik zou een bezoek aan het Aviodrome zeker aanraden voor de liefhebbers van de luchtvaart maar het is ook geschikt als dagje uit voor het gezin.
sign0002kopie

getagged:,

Geef een reactie

